dec-2015

Jaaroverzicht 2015

2015 Was een veelbewogen jaar. In januari begon ik met mijn nieuwe blogwebsite mirreopreis.nl en als gevolg maakte ik reizen naar Barcelona, fietste ik 5000 kilometer door de Gelderse Streken, werd ik uitgenodigd voor “Gladiatoren” in Belgisch Tongeren, ging ik op citytrip naar Londen en vertrek ik straks – op de valreep – naar Australië. In totaal was ik 147 dagen van huis en dit waren mijn absolute hoogtepunten:

Jaaroverzicht: De leukste reismomenten van 2015

Het spannendste moment

Skydiven 007
In april zat ik ineens naast een groot gapend gat in een vliegtuig met als doel om eruit te springen. Aah!
Als reisblogger werd ik uitgenodigd om te gaan skydiven. Ik meldde me aan, maar kreeg er twee weken lang slapeloze nachten van. Ik hield mezelf voor dat ik altijd nog terugkon – tòt het moment dat ik aan mijn instructeur vastgeketend naast dat gapende gat zat… Er was geen weg meer terug.
Blog: Skydiven in Barcelona.

Het grappigste dier

Wallaby2
Deze pluisbol kwam ik heel onverwacht tegen op een manege bij Doesburg. Nadat ik op uitnodiging van Marcel de paarden hadden bewonderd mocht ik meekomen naar de privé-boerderij van de eigenaar en kreeg ik een wallaby in mijn armen gedrukt.

Het zachtste bed

56 Hotel de prins
Het allerzachtste bed vond ik bij Hotel de Prins in het stadje Buren. Ik kan me nog goed herinneren dat ik ’s ochtends wakker werd, badend in het licht en niet van plan om mijn prins(es)heerlijke bed te verlaten.

De spannendste reis

IMG_2546
Hoewel ik niet meer met klamme handjes naar het vliegveld ga als ik alleen naar een ander land vertrek, vond ik mijn citytrip naar Londen toch wel spannend. Het is een enorme stad (waar ik pas één keer een dagje was geweest) en dat kan in het begin best overweldigend zijn. Desalniettemin leerde ik in het hostel en op het congres waar ik naartoe ging al snel nieuwe mensen kennen en wilde ik het liefst gelijk na thuiskomst weer terug!
Blogs over Londen.

De grootste verrassing

Wipe Out2
Barcelona is fantastisch, Londen is overweldigend en België is leuk en makkelijk om te bezoeken, maar wie had gedacht dat onze Nederlandse provincie Gelderland zó veel te bieden heeft? 100 Dagen lang deed ik mee aan een aaneenschakeling van toeristische activiteiten en nog steeds heb ik het gevoel dat ik lang niet alles gezien heb. Wat is hier in Nederland toch veel te beleven!
Blogs: 5000 Kilometer door de Gelderse Streken.

De grootste ontwikkeling

IMG_6613-2
Dit reisblog bestaat nog maar een jaartje, maar is constant in ontwikkeling. Naast fotografie, tekst, social media en video heb ik me de afgelopen tijd verdiept in virtual reality. Zo kan ik films opnemen, waarbij je 360 graden om je heen kunt kijken. Spannend en leuk! In Australië hoop ik de eerste opnames te kunnen maken.
Blog: Virtual Reality.

Wat waren jouw (reis-)hoogtepunten van 2015?

likes / 7 Comments